Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

Dömande

Av Lars - 23 maj 2008 22:05

Hej alla vänner.


Jag satt och sufa på google med en vän i går för att visa min blogg sida. Hon har inte haft internet hemma. Jag har hjälpt henne och instalera det och fixa så att datorn funka som den ska. jag skrev in min blogg adress och sökte på Google. Jag fick upp gnska många länkar men en var extra intressant. Det var en tjej som hade länkat min sida på hennes sida och komenterat min blogg på sin. Jag vart väldigt förvånad över hur dömande och kall hon va. Ja ni för avgöra själva...


Så här stog det:

offersnacket igen Hittade en blogg skriven av en gammal fd. knarkare och jag tänkte "kan ju vara intressant att kanske få lite styrka från den som tagit sig upp". Istället möts man av en blogg av otrolig självlömkan i varje mening. Det är komiskt med alla knarkare, missbrukare och fd. fångar - för det är ju alltid så j***vl synd om dem! Bloggen går i princip ut på att få det förklarat för alla hur otroligt synd det har varit om honom som tvingades missbruka. Samma visa om och om igen. Dessutom är han 44 år...

Det värsta jag vet av allt som är värst, är FOLK SOM SÄTTER SIG I OFFERPOSITION.

Vill du trots allt läsa bloggen hittar du den här: http://lassewannberg.bloggagratis.se/

2008-feb-24 @ 14:05 Allmänt Permalink




Ja vad säger man.... Kände mig lite ledssen men vill inte bry mig. Det är så skönt att veta att jag slipper sådans mäniskor i min närhet i dag. Jag väljer mäniskor som har ett stort hjärta och är ödmjuka. Tycker lite synd att hon redan i början av livet har så mycket bitterhet och dålig självkännsla.


men men solen är här och i morgon är en ny dag med nya möjligheter... Kram LW


 
 
coz

coz

24 maj 2008 07:26

Håller med dig Lars.
"Stort hjärta och ödmjukhet"
ÄR det inte så att det vinner man bara om man går igenom något så infernaliskt i livet som både du och(jag i viss mån)gjort?
En del är så djävla snabba att slänga ur sig skit och DÖMA andra att de går som förblindade av sin egen förträfflighet genom hela livet utan att nånsin förstå
VERKLIGT lidande är.
Men alla lär sig så småningom.
För en del tar det bara längre tid.
Och utan erfarenhet,ingen förståelse.
Eller va?
Sköt om sig nu!
Skit i kritiken!
"Förlåt dem Gud,ty de visste inte vad de gjorde"
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
klara

klara

27 maj 2008 07:12

Ja, hur var det nu igen...
Genom att lyssna på hur någon beskriver sina medmänniskor, får vi veta vad hon har för relation med sig själv...
När vi säger: Det värsta jag vet är... ja då brukar det handla om nåt vi inte står ut med hos oss själva, eller hur!
Den här tjejen håller kanske på att öppna upp för att orka titta lite närmare på sig själv. Jag minns precis hur läskigt det var...
Eller så spottar hon för att hon är förbannad på någon annan som hon inte vågar kritisera!
Min harmlista var full med busschaufförer och andra idioter som var såå sjuka! Haha men sjukast var doktor klara som gav alla andra diagnoser =)
Jag får en känsla av att ironin om din blogg kan vara ett försvar för att slippa deala med att det faktiskt inte är så himla långt till missbrukaren i hennes eget liv...
Och det där med 44 år betyder kanske att hon aldrig känt tillit till en vuxen man!

Jag tycker det är modigt som av dig att skriva som du gör, och långt ifrån ett Offers Bekännelser...

Massa Frid till dig i den här fina gryningen/
klara

http://klara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lattefarsan

28 maj 2008 11:53

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste hennes blogg... Kan bara kommentera med en fras: OKUNSKAP!

 
loppan

loppan

20 mars 2009 21:01

d va väl jävlar, blir arg av sånt...
Tack o lov väljer man själv va man läser, så ja stänger snabbt hennes sida o fortsätter på din ;-)
kram o trevli helg

http://lopplottan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars - 2 februari 2010 21:05


God fortsättning på det nya året. Ja min kärlek saga fortsätter och det känns underbart. Det finns hopp om livet med andra ord. Jag jobbar på som IT-Support och data fixare... Skit kul att få jobba med det jag älskar. Helt otroligt att det blev som d...

Av Lars - 18 juni 2009 18:49

Jag har nu träffat en underbar kvinna som det känns jätte bra med och för första gången på mycket länge vill bygga nått som håller i framtiden... Ville också önska er all en trevlig sommar.. Kram på er alla... Love Peace Lasse...

wow

Av Lars - 1 juni 2009 17:01

jag är nu drabad av kärlekens varma vindar och det känns väldigt bra.Ha en fin sommar ha en fiin dag. kram...

Av Lars - 1 maj 2009 22:03

I dag så förolyckades min och mitt X hund Chilli 8 år gammal. Du fanns här en tid hoss oss men nu är du borta. Vi saknar dig och vi älskar dig. Hoppas du har det bra i hund himmeln. Kram och puss till dig lilla underbara Chilli... Du är saknad av mån...

Av Lars - 23 april 2009 10:26

Nu är det bättre. Solen lyser och livet är okej...Gårdagens inlägg va nog lite over the top så att säga men i bland så är det så i stundens heta. Ha en fin dag alla vänner och alla jag känner... (just nu skulle de va fint att vara katt.)   Kram Lasse...

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards