Alla inlägg den 5 april 2008

Av Lars - 5 april 2008 01:05

Go kväll på er alla…


Måste börja med att tala om en sak som jag såg i en video butik i dag. Framme vid kassan så fanns det några färgglada packet. Det var en hel hyllrad fylld med små cigarr liknande rör i olika storlekar och färger.


Trodde det var godis eller nått. Det fanns också små packet, avlånga platta packet. Dom såg ut som godis allihop. När jag kolla närmare så såg jag att det var färdiga jointar som var rullade som en liten strut med en liten pinne till för att trycka ner haschet eller marijuanan ner i kornen så man slipper rulla jointen själv. Att så snabbt som möjligt göra en blunt som betyder joint på engelska.


Fan det får vara nog nu. Det låg helt öppet och unga kan köpa det hur lätt som helst. Va fan är det frågan om. Man kunde lätt ta det för godis. Ska vi verkligen tillåta sånt i våra butiker. Inte nog med att man har börjat dela ut heroin till missbrukare i Danmark på försök, ska vi börja sälja det i butik nu. Vi får inte göra sprit reklam i affärer, så hur fan kan man göra reklam för droger? Detta måste stoppas.


Vet inte hur men jag ska fan försöka göra nått. Vi kan inte sitta och bara titta på när ungdomarna tappar sitt liv till en resa i helvetet. Jag föreläste i skolorna förut om droger och des värklighet. Då tog jag reda på några fakta om droger och pengar. Vi i världen lägger ner en jävla massa pengar på att utrota oss själva och våran själ. Om man tar hela väldens BNP alltså var vi lägger ner mest pengar på så är listan en fin liten sak. 1. Vapen 2. Olja 3. Droger. 4. Porr industrin alltså topp 4 av vad vi lägger våra pengar på. Mat och kläder, sjukvård, mm ligger långt ner i botten.


Inget kommer i närheten av dom här fyra. Är det så konstigt att folk mår dåligt och att många unga inte har nått hopp om en bra framtid med lycka och kärlek. Vi vuxna är totalt patetiska när det gäller att stå upp för vad vi tror på. Vapen för att döda varandra, Olja för att smörja vapen och driva vapen industrier, droger för att orka leva och att döda utan samvete, porr för att fly från kärleken.


Hur illa är inte det på en skala 1-10? Köp din lycka och titta åt andra hållet. Det funkar inte längre. Våra själar skriker efter närhet och kärlek. Utan det finns inget liv det vet vi. Att på stå att cannabis inte är så farligt är rena bullshit. Jag har flera vänner som har hamnat på sinnessjukhus i många år av sina liv. Totalt förstörda och kan inte bli sig själva igen. Jag har med egna händer skurit ner en kille som hade hängt sig i sin garderob av en hasch psykos. Det kommer jag aldrig glömma. Hans minne ska finnas för alltid i mitt hjärta. Det var inte lätt att leva efter den upplevelsen det kan jag lova.


Men jag höll mig drogfri och kämpa på för han och alla andra som är offer i ett krig som inte går att vinna. Drug war. För dom som diggar Jamaican Music och bob Marley kan berätta en sak som många inte vet om. På Jamaicas dårhus så har dom ungefär 300 intagna för några år sen Hälften av dom hade cannabis psykos. Häften.. Ja ni hörde rätt. Bob Marley,s egna manager, han som upptäckte bob, gick baklänges i två år och brände ner hela sin studio där dom spelat in många kända hits.


Cannabis sätter sig i fett vävnaden och kan skapa psykoser och depression många år efter man slutat. Om man har nått liggande latent i hjärnan så är det som att spela rysk rollett. Ingen kan komma till mig och säga att det är ofarligt. Jag vet av egen erfarenhet och vetskap vad det har gjort med mina vänner. Så det är nog så att jag känner mig lite arg i dag av att se drogprylar säljas till ungdomar. Sen har vi dom där patetiska affärerna som säljer kläder med marijuana blad som tryck. Dåligt. Har sätta att även dyra skor som saluförs till unga har tryckt marijuana blad under skon. Ja så är det men jag tänker inte sitta still och bara var passiv. Det är hög tid att vi tar tag i saken och bojkottar såna affärer. Så är det nån som vill göra nått eller ska ni sitta still och se på? Eller… Kram Lasse Trevlig helg.


Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards