Alla inlägg den 23 april 2008

Av Lars - 23 april 2008 21:00

Hej alla ni trevliga läsare där ute i livets karusell.


Det var ett tag sen jag skrev, men jag har haft så mycket att göra och sist var jag i Bryssel. Viket var fantastiskt och en underbar upplevelse på hög nivå. Det som tar min tid nu är ett teater projekt som jag är regi ass och fotograf till. Det är en pjäs av min vän Roland Eriksson som heter ” Natt blir Dag”. Vi har repeterat på Dramaten nu en månad sen ska den spelas på teater giljotin den 15/5 och 16/5. Det är en berättelse om två stycken uteliggare som är på en kyrkogård någon stans i Sverige. Den handlar om deras kamp och varför eller hur dom hamnat där. Mycket är upp till den som ser pjäsen att funder ut eller få svar på. Vi ger dom möjligheten att känna med dom här två människorna på den absoluta botten av samhället och bilda sin egen uppfattning.


Det är verkligen ett mirakel att jag får vara med om saker som den här pjäsen. Det var inte i mina drömmar för 20 år sen. Jag bara önska att jag var död och slapp all smärta och förvirring. Efter några år som drogfri så börja det hända saker som jag aldrig trodde var möjligt. Det var en ganska vinglig väg i början men det gick framåt och det blev stabilare med tiden. Som jag berätta förut så hade jag börjat med att spela skivor på olika ställen och på drogfria tillställningar. Det var kul men jag vill göra egen musik, så jag fixa en dator, en Atari som var perfekt för midi och lättare programmering med musik program.


Det blev snart ett ganska stort intresse men det var väldigt dyrt med syntar och datorer så det vart inget på ett tag, men sen träffa jag en kille som också gilla musik produktion och att göra musik. Han hade kunskaper och kontakt med en kille som hade en studio nere vid Hornstull, nästan vid vattnet. Vi träffa honom och snacka lite och efter några veckor så vart en plats ledig och vi fick dela studion med honom om vi betala en hyra på 500: - vilket var superbiligt för att få ha tillgång till en studio fullt utrustad med allt som en synt grabb kan önska sig. Det var en ny resa i mitt nya liv som skulle leda till an massa häftiga saker som jag inte kunnat drömma om.


Vid den tiden så börja jag även gå på lite mera provokativa klubbar som det var dress code på. Vilket betyder bara Lack och Läder. Ville testa mina gränser och se vart det bar hän. Det var en ny erfarenhet som jag aldrig trodde skulle passa mig och mitt liv. Det fanns en klubb nere vid T-centralen borta vid SJ utgången, runt hörnet som var första stället jag gick på. Det var det mest folk som var lite galna men gilla att dansa och att ha lite vågade kläder så som lack, läder, mini shorts och allmänt sexiga saker. Det var inte så kinky där men det var kul som fan och jag hitta nya vänner som jag gilla. Har aldrig varigt särskilt blyg av mig så det passa mig bra.


Det var bra klubb musik och det dansades som bara den. Fanns väll en och annan Transsexuell och transvestit där men mest folk som hade lite kul och var lite utmanande. Sen börja vi gå på ett ställe som heter Kinks End Queens. Där var det lite mer hårda klädsel krav. Lack eller läder gällde. Inga undantag. Kommer ihåg en gång när jag gick ditt med en polare som hade träffat genom mina drogfria vänner. Han hade varigt en riktig Hard core punk skinnhed förut. Men när vi skulle ditt så hade han röda strumpebyxor högklackat och lite punk kläder. Vi åkte på tunnelbanan förbi Gamla stan. Helt plötsligt så klev det på några riktigt tokiga och fulla skinnhuvuden. Dom var väll 5-6 st. Jag tänkte att nu fan är det kört. Jag hade inte samma kläder som han så det var lugnt men det var gamla polare till honom så ni förstår nog vad som kunde ha hänt. Som tur var så kände inte dom igen honom och det rädda oss från att bli misshandlade som fan. Ja det var nära det. Men kul som fan efteråt när man hade bytt kalsingar ha ha.

Det var nog en period som jag var ute på såna ställen. Det var väll inte mitt stora intresse men jag hade inte levt livet fullt ut så jag vill pröva allt som jag hade undrat eller tänkt på. Sista klubben jag gick på innan jag la ner allt det där var ett ställe i gamla stan som var en slags Goth, svart, dark klubb som hade tung musik och lite shower på dans golvet. Dom var rätt oskyldiga men för vissa lite för mycket. Det fanns krokar i tacket och dom hade nån då och då som händes upp och blev lite piskad och dominerad. Ingen som helst form av naken het eller sex, utan ganska oskyldigt. Tycker jag i alla fall.


En kväll gick jag ner själv ditt och gick fram i baren för att köpa en Coca Cola. När jag fått den så kände jag att någon tog tag i mig och lede bort mig till krokarna. Det var två riktigt super sexiga snygga tjejer och jag förstod vad som var på gång. Då tänkte jag att det är bara att spela med och se vad som händer. Ja det blev en upplevelse som jag inte glömmer i första taget. Det fanns 5 st kvinnor som gjorde lite olika saker med mig. Inget naket eller så. Ja det var väll inte helt oskyldigt men det går jag inte in på här. Det får ni själva räkna ut. Det var ett sätt för mig att se var jag stod och hur jag funka. Mitt liv har varigt i en bubbla som inte har varigt kontakt med värkligheten på nått sätt, och när den sprack så upptäckte jag livet och allt vad det har att erbjuda. Det skadar inte att testa. Tycker man inte om det så behöver man inte göra det igen, men jag vill inte leva dom här åren som jag har kvar utan att veta om jag gillar saker eller inte. Livet är till för att levas till 100 % och inte 65 eller 45 %. Eller hur.


Allt för i dag men det kommer mer spännande saker framöver. Tack än en gång för erat intresse. Kram Lasse W

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards