Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Lars - 5 mars 2008 00:08

(bilden visar vårat fönster på 3 våningen) 

Ja då ska vi in i mitt liv igen. Okej jag har gått på hjorthagens skoldaghem i några år och hemma börjar allt bli sämre och sämre. Får ingen kontakt med pappa. Han är helt borta i sin manodepressivitet och supande på tunga mediciner. Det är som att tala med en vägg.

Mamma super mer och mer. Det känns så hopplöst allt ting. Jag tror att det beror på mig att det är så jobbigt hemma. Först blev man kallad ”Störd och omöjlig” Sen kasta dom ut mig i skolan och satte mig i en skola för galna och störda ungar. Det kändes verkligen som att man hade hamnat fel och att det var inte mig livet var menat för. Jag gjorde mitt bästa för att överleva och uthärda allt som hände mig. Mina upptåg och galenheter ökade med tiden och tillslut så va man helt gränslös. Hemma så stal jag pengar så fort jag kunde. Jag låste in mig i mitt rum och satte hänglås på insidan. Ibland så slog jag sönder en massa saker och sparka in dörrarna. På slutet av tiden som jag bodde i mitt rum efter många år så hade jag förstört alla dörrar och nästan alla skåpluckor. Dom fick total renovera köket.


I skolan så var det som vanligt. På rasten gick vi upp till affären och stal saker, sen satt vi och rökte eller droga på att svimma. Allt var kaos och det kändes som att allt var på väg att gå åt helvete. Nu var jag totalt snurrig och visste inte vad jag skulle ta mig till. Vid en ålder av 10-11 år så hade allt gått åt helvete och jag var en missbrukare. Jag borde ha lekt och skrattat men jag hade inte en Changs att få vara barn. En morgon kl 6.00 så knacka det på våran dörr. Mamma öppnade och värka veta att ”dom” skulle komma. In kommer det två män som sätter sig vid matbordet i köket. Jag titta i en springa i min dörr till mitt rum. Den ena hade FN kläder på sig och den andre var rätt vanligt klädd. Dom satt en stund och prata med min mor och så efter ett tag så kommer dom in i mitt rum. Dom säger åt mig att packa en väska och säger att jag ska ut och åka. Jag fatta noll, Nada. Blev helt ställd. Efter en stund så förklarar dom att jag ska åka med till ett hem som heter Boxtorps skolhem som ligger i Stjärnhov utanför Gnesta.

Va fan är det frågan om tänkte jag. Sen vissa dom mig ett papper som mamma och pappa hade skrivigt på där det stod att dom lämna över mig till myndigheterna i 3 år. Hela högstadiet. Alltså 7-8-9. Jag trodde inte mina ögon. Jag var så överrumplad så jag våga inte säga nånting. Jag tror att det var min bror som följde med ut ditt men kommer inte ihåg riktigt. När jag väl kom fram så börja jag fatta vad som hade hänt. Jag blev så jävla ledsen och trasig. Jag kände mig så enormt sviken av min mor och far. Även om dom söp och va helt sjuka i psyket så var det min ända trygghet om man nu kan kalla det trygghet. Den var nu borta. Dom som bodde där var också väldigt trasiga och övergivna. Det var som en mardröm och jag kände mig nu totalt övergiven och helt utlämnad till mitt eget öde.

Tänkte avsluta kvällen avsnitt med en Artikel i en tidning om hur det kan gå till på Boxtorp. Sov gott alla vänner och läsare. Nu kommer jag nog drömma en hel del om det jag skriver om. Men det ska nog gå bra. Jag har ju överlevt tills nu eller hur.. Kram Lasse Kärleken är det ända vi har. Va rädd om varandra.

.

.


”Vaknade av en bil i väggen”

Gnesta: Familjen hade just somnat när de vaknade av en fruktansvärd smäll. När de tittade ut såg de en bil som satt fast i husväggen strax under köksfönstret. Händelsen inträffade vid 22.30-tiden på tisdagen. Tre pojkar, 14 till 17 år gamla, hade tidigare under dagen rymt från Boxtorps skolhem. De hade lyckats plocka åt sig bilnycklarna av en besökare till skolhemmet, och stal besökarens bil. Väl i Gnesta försökte rymlingarna undkomma polisen, som hade fått korn på de tre ungdomarna. Men vägvalet förde in rymlingarna på en återvändsgränd, och i änden av den stod ett hus. Bilen for igenom en häck och rätt in i huset. Enligt de boende i huset hade pojkarna förmodligen hunnit kasta sig ut ur bilen innan den rammade huset. De tre kunde gripas av polisen efter en stunds eftersök med hund, Sörmlands nyheter.

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards