Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Lars - 27 mars 2008 23:32

Hoppas allt är fint med er och att livet levs till fullo. Om inte sätt i gång nu!


Ja det var en riktig rysare att vara tillsammans med min x fru. Vi hade bra stunder tillsammans men det sluta oftast med kaos och smärta för oss båda. Men vi höll ihop ändå på ett sjukt vis. Det slutade i skilsmässa för 15 år sen. Jag ville inte leva som en levande död utan jag ville leva livet på livets villkor. Det krävdes att vi var drogfria och nyktra båda två. Efter ett år som drogfri så kände vi båda att det fanns inte kvar nått av det som en gång fanns. Hon ville bli ”normal” och dricka då och då på helgen. Jag sa att det inte funkar för mig. Total avhållsamhet gäller sa jag och hoppades på att hon skulle haka på men hon ville inte. Jag sa inte till henne att jag inte trodde på normal drickande, utan jag sa bara hur jag ville ha det. Vi skilde oss och börja leta bostad. Vi bodde i mina föräldrars gamla lägenhet och vi skulle byta den mot två ettor. Mig gjorde det ingenting för att det fanns allt för mycket ångest i väggarna som inte gick att måla bort. Dom hade totalrenoverat hela lägenheten, byt alla ledningar, nytt av allt, men det fanns kvar i murbruket all smärta, ångest och förnedring. Så jag tycket det var en bra ide. Vi bytte till oss två stycken super ettor på söders höjder. Ett slags 4 byte. Krångligt men det blev bra till slut. Hon fick en etta på östgötagatan som var helt super. 40 kvadrat ungefär. Jätte bra läge och utrymme. Själv drog jag vinst lotten och fick en etta på Bastugatan 6. 46 kvadrat. Wow.. Huset var ifrån 1611. Original parkett, jätte stor kakelugn, Ja det var en super cool lya. Det var okej för henne att jag valde viken jag ville ha. Det var ju mitt föräldrar hem.


Kom på en sak. Jag var även punkare och skejtare under några år när det kom till Sverige. Vi hade en skate park på Högberggatan där det fanns olika ramper och half pipe. Det låg där det nu är en möbelaffär ligger. Innan var det Filadelfia kyrkan som låg där. Nästan uppe vid Katarina kyrkan på vänster sida. Stort som fan. Flera av killarna som höll till där blev senare proffs i USA. Väldigt kända namn inom sporten. Det var helt sjukt var vi åkte på den tiden det var nytt. Vi som var helt galna bruka åka på natten rakt ner för Götgatan, backen alltså. En stod vakt vid slutet nere vi korsningen Hornsgatan, Götgatan. Vi åkte långa brädor som hade väldigt hårda hjul. Det gick undan kan jag lova. Sen hängde jag vid T-centralen en tid med ett pung gäng. Jag hade svarta lappade brallor med en massa märken som sex pistol, Damend, mm. Tröja med Josef Mengele som tryck. Han var en tysk läkare i andra värd kriget. Han var helt sjuk. Experimenterade med människor och gjorde totalt sjuka grejer med människor. Men det visste inte jag. Trodde det var cool att ha en sådan T-shirt. Sen hade jag säkerhetsnålar överallt och hundhalsband. Hade även tryckt in en stor säkerhetsnål rakt igenom kinden som hade en kedja som gick till örat. När jag gjorde hållet i kinden så tryckte jag in den fel. Nålen gick i kinde köttet hela vägen sen kom den ut. Det blev inflammerat och den fick jag ta ut. Men det var bra för att när vi var nere på stan så hade raggarna gjort det till en sport att dra i kedjan så den sprack kinden. Så det var bara skönt och slippa det. Jag hitta inte det jag sökte, utan jag ville bara slippa vara mig själv en stund. Att vara mig gick inte för att det var för smärtsamt. Sådana känslor ville jag inte ha och kunde jag ta bort dom på nått sätt så var det bra.


Mer kommer visa sig…

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards