Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Lars - 12 mars 2008 00:04

Okej då har jag flyttat till Alby. Shit vilken skillnad mot söders höjder. Men jag hade inget val. Jag kunde inte flytta hem igen. Där var det kaos så jag fick acceptera min situation helt enkelt. Jag var väldigt deprimerad och ledsen under en väldigt lång tid. Men försökte förtränga min situation så mycket jag kunde. Jag var van med mörker och helvete så det va bara hoppa in i elden och ta smällen.


När jag hade flyttat till min vän så fick jag jobb på hans jobb. Castrol Oil i Värta hamnen. Det var bättre än ingen ting. Jag glömde berätta att jag efter boxtorp faktiskt lyckades att bli målare, utbildad sådan. Fick målar stipendiet andra året så jag var duktig. Men orka inte fortsätta som målare. För mycket supa i den branschen. Min målarmästare drack en kvarter brännvin varje morgon så att han blev normal, tack vare alla skador på hjärnan av alla farliga färger, Sen var inte alla lösningsmedel bra för mig. Jag var väldigt känslig för thinner och sånt. Hade ju sniffat i 2 år när jag var liten. Skador som fortfarande kändes.


jag började på Castrol. Det var okej men lite långtråkigt. Jag stod vid ett löpande band och kolla plastflaskor som skulle fyllas på med olja. Vi var 4 som sköte om hela produktionen. På kvällarna söp vi och var nere på den lokala puben. Jag drack mer och mer tills det börja banga ur helt. Min vän och jag börja slåss och det blev bara en massa fyll tjafs.


En dag så träffa jag en tjej där som jag tyckte var okej men inte mer. Så jag tog chansen och flytta till henne. Hon bodde bara på andra sidan berget. Alby backen. Det var väll inte det smartaste jag gjort men va fan jag var ensam och ville ha nån som kunde bekräfta min ego och fylla på min självömkan.


En dag när jag skulle fixa min ny snodda cykel så klanta jag till det ordentligt. Det var precis innan jag flytta ifrån polaren. Jag höll på att ställa in växlarna och åkte ner för alby backen i hög fart. Det gick en tjej upp för backen medans jag susa förbi henne såg hon att hon kände mig och skrek ”Lasse hallå Lasse” Jag vände mig om och vinka sen när jag vänt mig tillbaka så hade jag kommigt lite för långt ut på kanten. Och en anslagstavla stod i vägen. Jag körde rakt in i järnstolpen med hela axeln och halva kroppen. Jag låg med 5-6 växeln på en snabb hoj så det blev en riktig stjärn smäll.


Jag studsa upp i backen flera meter och cykeln försvann ner på en parkering. Ja det gjorde ont som fan. Jag hade slagit av nyckelbenet och tryckt in axeln. Men det gav mig en anledning att supa mer och ta piller. Det funka inte så länge, hon kasta ut mig som vanligt. På jobbet börja jag tappa fotfästet helt.


Jag skulle fylla på special olja för hand på burk från ett fat med olja. Man sätter en kran ovan på fatet sen viker man ner det på en ställning och sitter ner och fyller på som man öppnar en vatten kran. Jag som smygsöp börja bli lite för packad så att säga. Jag satte på kranen och somna i fyllan och oljan rann ut på golvet. Några liter kan man nog lätt säga. Min förman sa åt mig att det var nog dags att gå hem.


Inte så konstigt efter mitt uppförande. Men jag kom igen och kämpa på. Så en dag vart det en plats ledigt på stora oljekoken. Jag hoppa på det och börja producera olja på fat. Det var rätt kul men snart skulle jag ställa till det igen. Efter att ha kokat en 10 kubik meter olja vilket är rätt mycket så skulle jag fylla på faten en efter en. När jag öppna kranen till oljeslangen så kom det ingen olja. Blev helt ställd. Jag visste att jag. Hade fyllt på det stora koket. Det var ungefär 10 kranar som låg bredvid varandra och dom såg likadana ut. Man måste hålla reda på vilken kran som går var. Det finns nämligen en kran som man spolar rent hela systemet med. Och naturligtvis hade den varigt öppen så jag hade spolat ner 10 kubik i avloppet. Vi hade visserligen eget avloppssystem men det var ju inte så kul och gå upp till chefen och berätta vad som hänt.


Jag sa upp mig kort efter och börja missbruka på heltid i stället. Jag var en loser och skulle se till att jag fortsatte vara det. Nu skulle det bli riktigt rörigt och mitt liv blev värre och värre. Ni kommer säkert upptäcka att det kan bli lite hoppande ibland i mellan år och händelser men det är så att jag har tappat minnet och förträngt mycket som jag än i dag inte kommer ihåg ett skvatt om. Mycket svarta bitar och år som jag inte vet vad som hände. Det kan bero på drogerna eller sexövergrepp det vet jag inte men min hjärna och själ var helt klart överbelastat med skit, mörker och smärta, så att jag droga var inte så konstigt. Det var mitt ända sätt att överleva. Jag hade vid det här laget redan försökt ta mitt liv 2 gånger och framåt så blev det 7 gånger sammanlagt. Men jag är fortfarande här så nån mening med mitt liv fanns det ändå. Eller hur.


Ha en fin dag i morgon alla människor där ute i värkligheten. Vi hörs snart igen…

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards