Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Ett nytt liv...

Av Lars - 31 mars 2008 22:57

Go kväll på er alla.


I dag känns det bra och leva. Jag har så mycket bra i mitt liv. Det som saknas är en kvinna men det har jag get upp på för länge sen. Värkar inte hända för mig men det är livets gång. Man får vara glad för allt annat man har men det skulle inte vara helt fel med lite ömhet och närhet. Men skit samma så är det. Nu har vi kommigt till när jag flytta till Bastugatan 6 och vad som hände när livet blev drogfritt. Det var ett nytt liv som vänta på mig runt hörnet. Jag hade aldrig under hela mitt liv varigt drogfri i ett år som jag var nu när jag flytta till Bastugatan. Jag hade fått hjälp genom en nära vän att gå på ett 12 stegs möte. Jag gilla verkligen människorna där och deras kärleksfulla sätt att ta hand om ny drogfria som jag. Jag hade försökt allt som fanns på kartan. Behandlingar, Skolhem, Psykoterapi. Tvångsvård, Avgiftningar ja det mesta, men inget fick mig drogfri. Det var inte förens jag hitta mina möten som jag kände att jag hade en också en Changs att få leva utan smärta och förnedring. Det var det bästa som hänt mig. Mitt liv blev aldrig desamma efter det året. Tyvärr tog min x fru återfall och hamna riktigt snett i livet efter några år. Hon förlorade sin lägenhet och börja knarka hårt. Än i dag 14 år senare så är hon aktiv i sitt missbruk och har bott i källare och pundarställen mesta delen av dom här åren. Jag ser henna någon gång vart annat år eller så. Tandlös och väldigt sliten. Det gör ont i själen och se henne så. Men ingen människa på jorden kan tving någon att bli drogfri. Det måste komma ifrån hjärtat. Man måste vilja själv och det är inte alltid så lätt när man är van vid ett sjukt liv i den sjuka värden som det är i missbruk. Men äter till mig. Jag kände mig så häftigt på nytt född kan man nog lätt säga. Att flytta till en super fin lägenhet som dom flesta skulle betala vad som helst för att få. Det kändes som man bodde i kultur elitens kvarter och att man var väldigt privilegierad om man bodde där. Jag var som en kalv på grönbete. Under andra året drogfri var allt helt galet. Jag ville ta igen allt som jag inte fick göra när jag var ung. Så jag hamnade i techno musikens våld. Så underbart det var att få va liten eller ung på nytt. Jag börja vända plattor, alltså Dj a lite. Det var en ny erfarenhet att höra på musik och inte vara hög eller full. Jag gjorde tvärt om vad som alla andra gjorde i dans svängen. Jag börja gilla Trance och psykedilisk musik efter jag blivigt drogfri. Det var rätt mycket droger i den svängen men jag hade min ny drogfria vänner som jag hängde med. Vi var ute hela tiden och dansa till tidig morgon. Det var en härlig tid, och en mycket bra start på mitt nya drogfria liv. Ny lägenhet, nya vänner, ny attityd. Nu börjar en ny resa som kommer bli nått som jag aldrig trodde var möjligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars - 2 februari 2010 21:05


God fortsättning på det nya året. Ja min kärlek saga fortsätter och det känns underbart. Det finns hopp om livet med andra ord. Jag jobbar på som IT-Support och data fixare... Skit kul att få jobba med det jag älskar. Helt otroligt att det blev som d...

Av Lars - 18 juni 2009 18:49

Jag har nu träffat en underbar kvinna som det känns jätte bra med och för första gången på mycket länge vill bygga nått som håller i framtiden... Ville också önska er all en trevlig sommar.. Kram på er alla... Love Peace Lasse...

wow

Av Lars - 1 juni 2009 17:01

jag är nu drabad av kärlekens varma vindar och det känns väldigt bra.Ha en fin sommar ha en fiin dag. kram...

Av Lars - 1 maj 2009 22:03

I dag så förolyckades min och mitt X hund Chilli 8 år gammal. Du fanns här en tid hoss oss men nu är du borta. Vi saknar dig och vi älskar dig. Hoppas du har det bra i hund himmeln. Kram och puss till dig lilla underbara Chilli... Du är saknad av mån...

Av Lars - 23 april 2009 10:26

Nu är det bättre. Solen lyser och livet är okej...Gårdagens inlägg va nog lite over the top så att säga men i bland så är det så i stundens heta. Ha en fin dag alla vänner och alla jag känner... (just nu skulle de va fint att vara katt.)   Kram Lasse...

Presentation

Omröstning

Om du fick 100 miljoner. Vad skulle du slösa eller inte slösa dom på? Du får bara välja ett av svaren.
 Kläder och resor
 Kvinnor och fåfänga
 Bil och mc
 Hus eller lägenhet
 Dina vänner och dina släktingar
 Datorer och TV
 Möbler och inredning
 Förenings liv och hemlösa
 Mat och träning
 Film och Hi fi
 Åka runt i sverige ett år i husbil
 Flytta till Västindien
 Öppna ett café
 Öppna en resturang
 Båt och fiske
 Öppna antikaffär
 Ge bort hälften till fattiga länder
 Ge bort allt till nogån du tycker om
 Lägga dom på hög och snåla
 Skönhets operar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards